Smoothie súper cremós de plàtan i xocolata amb fons de gerds

Ja no ens interessa menjar per simple capritx qualsevol cosa, sense obtenir res a canvi. I quedar-nos, a més, amb l'estómac ple i el cor buit; símptomes, tots dos, associats a una mala elecció. Ara, els capritxos ja no són simples capritxos; ara, a més de no ser excessius, vénen acompanyats d’una bona aportació nutricional; ara els capritxos ja no ens fan sentir malament, sinó espectacularment bé

Col·lectius

Vigileu la tensió arterial

La presència excessiva de sal (clorur de sodi) en l’alimentació eleva la tensió arterial d’algunes persones i pot provocar problemes cardiovasculars. En la dieta macrobiòtica els aliments fermentats i adobats amb sal, així com algunes algues, poden convertir-se en els responsables principals d’aquest excés.

DESTAQUEM

Recepta del tàndem Nogué-Verdaguer

Formatge marí amb pickels i soja fermentada

Els formatges, si són elaborats amb llet crua i són de productors petits i ecològics que tenen explotació pròpia, poden ser d’una gran qualitat. El formatge marí és un formatge que elabora en Manel Marcè a Siurana d’Empordà, en una explotació ecològica i sostenible, amb llet d’ovella ripollesa, quallant-lo amb herbacol i posant-lo a salar amb aigua de mar filtrada per donar-li la salaó adient. La qualitat dels ferments fa la resta.

ETSTV
banner ofertes de feina
ACTIVITATS
NOUS DESCOMPTES

Què sopo?

Patata i mongeta versionada

La recepta d’avui és una versió divertida i diferent del clàssic plat de patata i mongeta bullida que vol ensenyar que menjar verdura té possibilitats infinites, totes delicioses, saludables, energètiques i més nutritives que la recepta de tota la vida.

PUBLICITAT

Complements nutricionals

Solucions per alliberar-nos del cansament!

Tots i cadascun de nosaltres necessitem energia per poder viure. La majoria de les reaccions bioquímiques que tenen lloc a l’organisme necessiten aquesta font d’energia per tenir lloc. Aquesta energia s’ha d’alliberar gradualment i segons les necessitats. S’ha d’emmagatzemar de tal manera que sigui fàcil accedir-hi i l’alliberació ha de ser controlada.

LLIBRES

Les herbes aromàtiques
Glòria Baliu

Les herbes aromàtiques

Un llibre d'aquells que, amb el pas dels anys, trobareu ple de llenties i masegat al prestatge de la cuina. Perquè fa falta, i perquè és de confiança.

L´especialista

Ingredients bàsics per al rebost macrobiòtic

L'equilibri de les energies yin i yang i dels cinc elements són les bases de la filosofia japonesa macrobiòtica, una forma de vida que entén l'alimentació com la gran aliada de l'equilibri físic i emocional. Quins dels seus ingredients no poden faltar en un rebost macrobiòtic?

Què dino?

Apiguaca, la crema verda rejovenidora!

Una crema d'api, alvocat, all, poma i llimona, reguladora, cremosa, deliciosa i saciant. Per combinar amb crudités de verdures o crackers de cereals o prendre sola, amb uns tòpings cruixents. Especial operació biquini! Perquè és lleugera, alcalinitzant i antiinflamatòria.

AGENDA D'ACTIVITATS

Conferència “Cúrcuma: Acció fisiològica favorable en dèficit de memòria i alzheimer”

DM 31 - MAIG - BARCELONA

Conferència “La medicina integrativa durant el tractament oncològic” amb Esther Ibañez

DJ 02 - JUNY - BARCELONA

Hierbas y algas comestibles en kayak amb Evarist March

DS 04 - JUNY - COSTA BRAVA

Conferència “Prevenció del càncer i la alimentació diària” amb Jordina Casademunt

DL 06 - JUNY - BARCELONA

Conferència “El càncer i las medicines orientals” amb Lee Kuy Moon

DJ 09 - JUNY - BARCELONA

Col·lectius

Queda’t el ferro!

Si ets dona en edat fèrtil és possible que tinguis les necessitats de ferro una mica augmentades i pot ser que sovint estiguis "baixa de ferro", tot i prendre aliments i complements. En aquest cas, potser es tracta d'un problema d'assimilació.

Recepta del tàndem Nogué-Verdaguer

Tempeh macerat amb soja coreana, iogurt d’ovella i llavors

Moltes persones no troben gaire bo el tempeh, o fins i tot n’hi ha que troben que no té gust. El que us recomano és que tasteu diferents tipus de tempeh. No és el mateix un tempeh de soja, que un de quinoa o un de cigró. Macereu-los per potenciar el gust i combineu-los amb mil i una espècies o herbes aromàtiques. En aquest cas, la salsa de soja coreana és un gran aliat que no us deixarà indiferents.

Què esmorzo?

Batut tropical. Amb cogombre, menta, pinya i coco

Una manera deliciosa d'alcalinitzar, depurar i nodrir les cèl·lules. Aquest batut que podreu preparar en només cinc minuts us deixarà de ben segur un gran somriure a la cara. I per què? Doncs perquè no hi ha res com sentir que ens cuidem alhora que gaudim d'un àpat o beguda deliciosa. I és que les eleccions que fem a l'hora de menjar ens influeixen moltíssim en l’estat d'ànim

Reportatges

Com fer-se vegetarià o vegà de manera equilibrada

Cada vegada hi ha més persones que volen fer-se vegetarianes o veganes. De totes maneres, no tothom ho fa de la manera correcta i després arriba el cansament, els mals de cap o els problemes digestius. Avui us acostem les claus per fer-ho de la manera més sana possible.

Receptes versionades

Mocaccino

El mocaccino és un cafè amb llet amb un toc deliciós de xocolata. I, com ja us he dit en altres ocasions, totes les receptes es poden adaptar per ser la millor versió; només cal un pèl d'imaginació i alguns recursos.