Quin pa he de comprar?

Quin pa he de comprar?

Actualment cada vegada és més fàcil trobar pans saludables, però avui volem fer-vos reflexionar i ajudar-vos saber quins pans són més saludables i per què.

DESTAQUEM
Aperitius saludables per Nadal

Aperitius saludables per Nadal

Estem acostumats que els aperitius nadalencs siguin contundents i plens d'ingredients com, per exemple, aliments d'origen animal (formatge, peix tipus salmó, ou...). I després, el segon plat sol ser més copiós, en forma d'estofats, sopes de marisc, entre altres plats en què també abunda la proteïna animal. Això es tradueix en digestions pesades, cremor i acidesa.

ETSTV
PUBLICITAT
ACTIVITATS

La gran estafa del colesterol

Ara ja sabem que els estudis que demostraven que el colesterol és dolent eren erronis i no només això, sinó que també sabem que la indústria del sucre va pagar científics de Harvard perquè assenyalessin el greix i el colesterol com els culpables dietètics principals de les malalties del cor i passessin per alt la relació entre el sucre i les afectacions cardíaques. Què hi ha de cert i de fals en tot plegat?

DESTAQUEM
Mantecaditos de xufa i llet de coco

Mantecaditos de xufa i llet de coco

Quan arriben temps de celebració sovint tenim el mateix dilema: Què cuinarem i menjarem sense caure en excessos i poder seguir cuidant-nos? Els pica-pica, els entrants, els primers plats no són tan difícils de solucionar, ja que, amb tal d’incloure moltes verdures, una bona amanida amb molta fulla i intentar processar i cuinar de la manera més respectuosa els aliments ja ens salva el tipus.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
Els maleïts gasos!

Els maleïts gasos!

Moltes persones pateixen molt de gasos abdominals, que poden arribar a causar molèsties com malestar abdominal, ventre inflat, sorolls intestinals, pesadesa o còlics.

Com millorar la digestió dels llegums?

Com millorar la digestió dels llegums?

Els gasos i l'inflor t'han fet desterrar els llegums de la teva dieta? Avui la Mareva Gillioz ens explica uns trucs molt pràctics i ràpids que segur que et seran ben útils per reconciliar-te amb aquest grup d'aliments tan saludables!

Coliflor garam masala amb espaguetis de verdures

Coliflor garam masala amb espaguetis de verdures

És una recepta senzilla i, com sempre, saludable, energètica i nutritiva. L'ingredient estrella d'aquest plat és el garam masala, una barreja típica de l’Índia que originalment porta canyella, clau, nou moscada, pebre negre i cardamom.

Plats ecoexprés per si no hi ha temps

Plats ecoexprés per si no hi ha temps

Necessites un fons de rebost d'emergència per als dies imprevistos en què no et queden ganes o temps ni per cuinar el plat més senzill? Els precuinats eco també existeixen: estan fets a base de cuscús i flocs de civada i no tenen conservants. Tasta’ls!

Catalunya, capdavantera en la producció i la venda d’alimentació eco

Catalunya, capdavantera en la producció i la venda d’alimentació eco

Com cada any, el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA) ha publicat les estadístiques estatals de producció ecològica que prenen el pols de les diferents comunitats autònomes i províncies d’aquest sector. Un cop més, tot indica que l’ecològic és un sector en expansió que segueix creixent de forma imparable: segons l’informe, la superfície registrada a Espanya ja frega els dos milions d’hectàrees, una xifra que suposa un increment del 18,4% respecte de l’any anterior.

Delicioses carbasses farcides

Delicioses carbasses farcides

Voleu saber quin és el truc per preparar menjar casolà, ràpid, saludable, reconfortant i molt nutritiu en un moment? Adquirir un simple costum. I és aquest: cuinar un parell de dies a la setmana cereals i llegums! Ni més ni menys!

Emprèn amb El Rusc Que Diu Sí!

Emprèn amb El Rusc Que Diu Sí!

Tens ganes de crear una comunitat de consum al teu barri o localitat? El Rusc Que Diu Sí! et dóna totes les eines de gestió i de comunicació perquè puguis donar suport als productors locals, a més de fer accessible els aliments de qualitat als veïns del teu barri!

Agenda d'Etselquemenges 2017

Agenda d’Etselquemenges 2017

Aquesta agenda conté els secrets més ben guardats de la directora d’Etselquemenges, Núria Coll. Hi podràs escriure totes les teves activitats diàries i, a més, aprendre i practicar el concepte més pur del que significa menjar sa. Aquí pots adquirir l'agenda.

Moniato chai

Moniato chai

Impossible resistir-se a aquest mix de te, moniato i espècies, les mateixes que, segurament, farem servir aquest mes per fer alguna recepta deliciosa. Ja fa olor de nadal!

Descobreix les antocianines, un pigment amb gran poder antioxidant

Descobreix les antocianines, un pigment amb gran poder antioxidant

Sabíeu que els colors dels aliments ens indiquen quin tipus de pigment hi predomina? El color ataronjat de la carbassa és gràcies als carotens; el verd del julivert, a la clorofil·la, i el lila de la col llombarda, a les antocianines. Per aquest motiu és important incloure verdures, hortalisses, fruites i tubercles de colors diferents, que ens proporcionin una gran varietat de pigments a la dieta, ja que cada un aporta beneficis diferents per a la salut.

Sopes d'all reparador

Sopes d’all reparador

Per fi ha arribat el fred i, per tant, les nostres estimades i casolanes sopes, cremes, brous, escudelles... Per fi ha tornat la cullera a les nostres taules. He preparat unes sopes d'all de sabor molt intens i amb nutrients vitals per mantenir sanes les artèries; digestives, reconfortants i amb nutrients que potencien el funcionament del fetge i els ronyons i que contribueixen a regular els nivells de colesterol i a reforçar el sistema immune.