Negrefum, el restaurant d’en Sergi López
En una plaça a segona línia del mar de Vilanova i la Geltrú, s'amaga el Negrefum, un local amb poques pretensions publicitàries i que us costarà de trobar. Un cop dins entendreu que les pretensions són als fogons. Es diu Negrefum perquè està situat a la sala que ocupava una antiga fàbrica vilanovina, la Pirelli, que rebia el mateix nom.
CARACTERÍSTIQUES DEL RESTAURANT
Plat estrella
Els arrossos
Apte per
Públic general
Preu mig carta
40-50 euros
Contacte
Plaça de la Mediterrània
Vilanova i la Geltrú
Telf: 93 201 5750
Horari : tancat diumenge nit i tot dilluns
L’actor Sergi López, el pagès i viticultor Joan Pujol i l’empresari Jordi Trillas sovint dinaven plegats. En Jordi Trillas té el famós Xiringuito d’en Trillas, de la platja, des de l’any 89 i la Carpeta Moderna, un bar al centre de Vilanova i la Geltrú, que va obrir el 97. A més a casa tenen parada al mercat. En Joan té terres i vi i en Sergi té estómac i nom. En aquells dinars entre els tres parlaven de menjar. Del bon menjar. Un dia, entre plat i plat, van decidir obrir el restaurant que ells haurien volgut descobrir. Així va néixer fa 3 anys el Negrefum, un restaurant que potencia els productes locals, els aliments compromesos amb la biodiversitat, que defensa la cuina de temporada i s’estalvia, sempre que poden, els intermediaris. És el que avui es coneix com a KMO, un concepte culinari que cada dia té més adeptes al nostre país. En canvi per al Negrefum que els productes siguin sempre ecològics no és tan prioritari. M’ho explica en Jordi Trillas, un diumenge molt assolellat d’abril. Al restaurant hi molta tranquil•litat. Massa. “La crisi, ja se sap. Vam obrir en el pitjor moment. I ens està costant. Tothom està igual”. El restaurant està mig ple però els clients som gairebé tots de fora. “El 80% de la clientela és de fora de Vilanova” i no se sap ben bé per què.
A la carta hi ha tempures, carpaccios, amanides i cremes, arrossos, carn i peix. La cap de cuina, la Núria Lucas, de 28 anys, va cada dia al mercat amb bicicleta a comprar fresc i producte local, cultivat al Garraf o rodalies. El peix l’ha de comprar a la llotja, per una qüestió de permisos, un intermediari. L’objectiu, però, és que a la llarga puguin adquirir-lo ells directament. “I no podem especificar gaire quin peix hi haurà. Volem peix salvatge i n’hi ha molt poc. Hi ha dies que trobem llobarro, d’altres verat, alguna maire, gall, orada…però amb comptagotes”. Per cert, el bacallà amb xocolata és una de les novetats de la carta de primavera, carta que canvia cada tres mesos.
Amb la carn ecològica és més fàcil que amb el peix però al principi els va costar molt seleccionar la que més els agradava i que estava a l’alçada. “Ara estem molt contents. És d’un productor de la Vall Fosca i el xai el portem de Calaf, de Cal Puigpelat”.
Al Negrefum potser us hi trobeu en Francesc Escribano, amic i conseller dels tres socis. I com que Vilanova és terra d’actors i poble d’acollida de periodistes potser us hi trobareu a en Jordi Ríos, l’Albert Om, en Xavier Bosch o en Carles Capdevila. Tots ells ja han digerit les pretensions del Negrefum.
