L´especialista

Inici / L´especialista / L'especialista 17 de desembre 2014

Què ens cal per fer un bon suc verd?

Voleu fer-vos també els sucs verds de què parla tothom i no sabeu com fer-ho ni què posar-hi? O esteu cansats de fer sempre els mateixos liquats? Voleu receptes de sucs detox per preparar-vos pel Nadal i per desintoxicar-vos després de les festes? Avui sabrem els ingredients bàsics que hauria de tenir un bon batut verd, quina quantitat cal posar-hi, com l’hem de fer, què passa si tenim digestions difícils o la histamina alta, i si els nens en poden prendre.

Cada vegada més persones agafen l’hàbit de fer-se un suc, liquat o batut verd cada dia. I és que tota la família pot notar instantàniament tots els beneficis que tenen. És bo saber, però, quins aliments convé posar per a cada membre.

Esquema suc verd

 

Al vostre rebost no hi poden faltar els ingredients clau següents:

  1. Fruites; podem triar entre:
  • Fresques, de temporada, ecològiques i de proximitat: plàtan, poma, nabius, coco, açai, atzerola, llimona, gerds, magranes, prunes, kiwis, pinya, mango
  • Seques: baies de goji, dàtils, nous, ametlles
  1. Hortalissa de fulla verda, de temporada, ecològica i de cultiu proper:
  • Api, espinacs, bledes, fulles de pastanaga, julivert, col arrissada o kale, ruca, canonges, endívies, escarola, remolatxa, te verd, te matcha
  1. Superaliments:

Quantitats

  1. De fruita: una peça per persona.
  2. D’hortalissa: una branca per persona o un manat petit.
  3. De superaliments: una cullerada (al principi una culleradeta de cafè, més endavant una de postres i al final una de sopera) per persona.

D’aigua, tot i que també podeu fer servir aigua de coco o beguda vegetal (compte, però que algunes porten olis vegetals, sucres, sals, etc.): un got per persona.

Si hi voleu afegir cap endolcidor, és important que sigui només estèvia en fulla, sucre de coco, mel crua o concentrat de poma.

Quan s’ha de prendre

El més recomanable és que sigui al matí, acabat de fer, però fent xarrups a poc a poc si és el primer que prenem de bon matí o tenim el sistema digestiu delicat. Si ens el volem endur, el podem posar dins d’un pot de vidre i beure’l pel camí.

Un suc per a tothom

Suc verd per als nens: cacau pur, plàtan, chía, escarola, aigua de coco (i sucre de coco)

Sucs detox:

  • Pinya, api, escarola, clorel·la
  • Api, meló, cogombre, gingebre (evitar prendre’l a la nit)
  • Te verd, llimona, kale, espirulina

Sucs per a la immunitat:

  • Llimona, nabius, equinàcia, gingebre, taronja i julivert
  • Xiitake, reishi, maitake, chaga, gingebre

Sucs per tenir energia (substitutius de cafès, begudes energètiques, refrescos de cola, gels esportius…):

  • Coco, dàtils, germinat d’alfals, chía, maca
  • Plàtan, julivert, germinat de blat i espirulina
  • Poma, baies de goji, llevat de cervesa, te matcha

Suc per a vegetarians: pol·len, sèsam, pistatxos, julivert i kale

Suc antihistamina, antimigranya, antial·lèrgia: magrana, ruca, clorel·la, lli

Suc regulador d’estrògens: bledes, remolatxa, germinat de fenigrec, poma i menta

Suc per regular les ganes de dolç: cacau pur, poma, germinat de fenigrec, espirulina

Sucs verds

Les persones que tenen sistemes digestius difícils haurien d’evitar beure’n sempre a la tarda-nit, i afegir-hi gingebre, que és antiinflamatori, i marialluïsa, que és calmant. Si es pren en dejú, és bo beure mig got d’aigua tèbia abans, i sobretot prendre el liquat a poc a poc.

És important tenir clar que, per poder absorbir bé les vitamines i minerals dels vegetals que ens prenem en forma de suc, cal que fem servir una liquadora que no escalfi a més de 46 graus. La casa italiana Siquri acaba de treure un extractor a Espanya de forma limitada i estem segurs que serà tot un èxit perquè és molt fàcil de fer servir i de netejar. Es diu Essenzia Green i va a menys de 40 rpm, motiu pel qual no supera la temperatura màxima permesa perquè es preservin els minerals, les vitamines més volàtils i els enzims. No escalfa, no centrifuga, no bat, i no liqua. A més, està feta amb materials lliures de BPA, PVC, i ftalats, i permet fer batuts, gelats i sorbets a l’estiu. Si us heu de comprar una liquadora o extractor no us la jugueu amb ofertes, ja que en els sucs verds és important assegurar-se que aprofitem el que prenem.

Si voleu fer un dejú a base de liquats i sucs, és important fer-ho amb l’assessorament d’un dietista o nutricionista sempre, que us dirà de què l’heu de fer i quan l’heu de prendre depenent de les vostres necessitats.

Article escrit per Neus Elcacho, dietista http://www.dieteticaintegrativa.com/

Neus Elcacho
Dietista integrativa i coach nutricional

Neus Elcacho

Ara pots demanar cita amb la
Neus Elcacho a La Consulta de l´Ets
936 338 063 Correu electrònic

amunt